endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Projektet startar! Dag 1

Publicerad 2015-10-06 21:51:00 i Allmänt,

Hallå där! Härligt att du hittat hit till startgroparna i min resa mot ett bättre jag! Hoppas du kommer trivas här och få ut lika mycket som jag av detta projekt!
 
 
 
 
 
 
 
Men vad är det det handlar om? 
 
Jo så här är det.  Jag har i hela mitt liv gett upp. Jag har haft en sunkig uppväxt, druckit alldeles för mycket alkohol och gjort alldeles för korkade val.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har flyttat runt 26 gånger och är 29 år.  Jag har haft tre sambos och levt familjeliv med bonusbarn.  Jag har lämnat alltihop gång på gång och som vanligt, gett upp.
 
 
 
 
 
 
Förra året blev jag sjukskriven pga mentalt implosion.  Jag brakade ihop på jobbet och sökte hjälp hos vårdcentral.
 
 
Sen dess har jag varit sjukskriven.  För ganska exakt ett år sen blev jag diagnosticerad med Bipolär sjukdom typ II, vilket innebär att man har periodiska skiftningar mellan att vara deprimerad och manisk/hypoman.
 
 
 
 
 
 
 
Jag accepterade och knaprade snällt mina piller.
 
 
Men jag kände att det var fel. Så jag krävde att få en ordentlig utredning. Så 9 månader senare fick jag en utredning för npf (neuropsykiatriskt funktionshinder), bipolär, depression, aspergers och hela alfabetet av hjärnans egenheter.
 
ADHD belv svaret. Ganska logiskt, eftersom jag hela mitt liv varit rastlös och livlig och väldigt märklig. 
 
Så nu idag, alltså IDAG den 6 oktober 2015, har jag tagit min första tablett Concerta!  Det ska hjälpa mig fokusera och använda hjärnan på ett emr konstruktivt sätt. I kombination med de behandlingarna jag går i så tror jag det kommer bli skitbra! 
 
 
 
 
Planen är att minst en gång varje dag göra något som på lång sikt gör mig till ett bättre jag.  Det kan vara allt ifrån att säga förlåt till någon, till att elda upp kortet på en gammal flamma.
 
Varje kväll kommer jag sen berätta här vad jag har gjort och hur det har gått och eventuellt vad morgondagen ska gå i för melodi. 
 
 
Och om jag inte har något speciellt så är det gymmet som gället. För jag är fet. Alltså inte sådär småmullig utan riktigt michelingubbe-look-a-like.    Så mycket fokus kommer ligga på träning.
 
 
 
Så är planen!  Mina behandlingar och resten av mitt liv kommer jag berätta om lite i taget här.


Dagens grejer är att jag köpt en assnygg almanacka, startat en blogg, börjat med medicin och planerat in morgondagens DEJT!

Mer om det imorrn! 


Vi hörs!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2015-10-07 10:55:09

OH vilken satsning! Jag vill följa din resa! Skickar en hård kram och ett go go go go go!

Svar: Välkommen in i tåget! Kliv ombooooooord!
Christian Brandin

Postat av: Ann Pettersson

Publicerad 2015-10-07 15:34:49

Hej hej! Ville bara säga att jag hittat hit!

Svar: Hej Ann! Kul att du är med! Välkommen!
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela