endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 6 Listan

Publicerad 2015-10-11 20:27:23 i Allmänt,

Ja det var svårare än jag trodde att komma på långsiktiga mål, jag får fila mer på det. Det här var vad jag kom på:

 
 
OM DET KÄNNS BRA, SÄG JA!
 
Det ska jag försöka leva efter.


morgondagens framsteg blir  att ringa min äldsta syster.  Jag överdriver inet om jag säger att vi har ringt varandra max 20 gånger i våra liv.  Vi ses väldigt sällan, kanske en gång om året, och det är något jag vill ändra på.  Tyvärr så bor vi långt ifrån varandra och det är dyrt att åka dit.  Men jag tänkte ringa och prata lite och försöka bygga på vår syskonrelation. Det är nog bra för alla! =)


Jag tänkte även introducera veckans framsteg  och månadens framsteg.
 
Varje söndag kommer jag lägga upp något som jag ska fokusera extra på minst en vecka.  Nästa vecka blir det att säga komplimanger till mig själv i spegeln. Det är ett beprövat sätt för att öka självförtroendet och självkänslan.  Man kan inte veta om det funkar innan man prövar! 


månadens framstegkommer jag lägga upp i förväg den sista varje månad. Alltså den sista oktober skriver jag vad jag ska fokusera extra på i november osv.

Men eftersom det gått några dagar så kör jag från och med imorgon. Så, månadens framsteg, alltså oktobers framsteg,blir att göra mig av med saker jag inte behöver. Kläder, böcker, prylar, krimskrams. Jag kommer sälja, ge bort och slänga mycket.


Jag tror att prylar överlag skapar ångest och olycka på lång sikt. Det är som att lyckan man får när man köper dem, är lånad lycka som man får betala tillbaka. Ungefär som med alkohol och baksmälla.

Så jag tänker att om jag gör mig av med allt onödigt ger det en motsatt effekt. Först separationsångest men sedan mer harmoni i hemmet.

Tror ni på den teorin? Haha jag hoppas det!

Kommentarer

Postat av: EMELIE

Publicerad 2015-10-11 23:11:51

Jättebra!!

Svar: =D Tack för peppen!
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela