endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 3 Konfrontation

Publicerad 2015-10-08 11:55:00 i Allmänt,

Jag har bestämt mig för att kalla varje dagsuppdrag för Dagens Framsteg så både ni och jag snabbt och enkelt kan se vad jag håller på med. Blir mindre luddigt på det sättet. Så:
 
Dagens Framsteg: Klockan 14 idag (i skrivande stund är klockan 11.42) ska jag träffa min kurator. Vi har setts i ett halvår ungefär. Problemet är att jag känner att vi inte kommer någonstans och att hen inte är speciellt engagerad. Så idag ska jag konfronterahenom och säga att jag inte känner att det leder någonstans och att jag vill ha remiss till en psykolog.  
 
Jag har många trauman och issues och både reella och påhittade problem. Det handlar både om mitt beteende och barndom och acceptans.
 
Men satan i gatan vad jag har svårt för sånt.Det känns som att jag förminskar henom och ifrågasätter kompetensen. Men jag måste säga vad jag känner! Så DETblir dagens framsteg.
 
 
 
 
 
Klockan  15.30 ska jag iväg till miin gruppbehandling mot sömnproblem.  Under hela mitt liv har jag haft sömnstörningar. För några veckor sedan blev jag erbjuden att vara med i ett nystartat, oprövat koncept för att behandla sömnproblem.  Jag tackade såklart JAoch nu hatar jag livet.
 
NEJDÅ!Men de sysslar med något som kallas sömnrestriktioner. Det innebär att man ska skapa ett större sömnbehov, så att man dels spenderar mindre tid i sängen, och effektiviserar sömnen.  Man ska förknippa sängen med sömn och sex, och inget annat.

Det innebär också att jag inte får kolla på tv i sängen. Jag får inte läsa i sängen. Jag får inte se på mobilen eller BLOGGAi sängen. Och så vidare.

Det är skitsvårt och jag fuskar ganska ofta. Men mindre och mindre!  En sömndagbok fyller jag i också och den ser ut såhär:




Det fyller man i varje vecka för att följa upp förbättringar/försämringar osv. Vi ses varje torsdag 2 timmar och behandlingen håller på till början av december.


Psykologerna föreläser med PPP (Powerpointpresentationer)  och så diskuterar vi tillsammans i gruppen hur det går.

Det är jag och 7 tjejer och två kvinnliga psykologer.  Så jag trivs ganska bra haha! 

Efter dagens sömngrupp kommer min far och plockar upp mig och ska lära mig hur rören i kök fungerar.  Det blir spännande.
 
Jag återkommer ikväll med resultat på hur dagen har gått! Ha en härlig dag och njut av det underbara höstvädret!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2015-10-08 12:37:09

Lycka till med konfrontationen!! :)

Svar: Tack Anna! Det gick bra!
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela