endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 20 update

Publicerad 2015-11-28 12:32:00 i Allmänt,

Hej hallå där! Nu har jag vaknat lite ur min dvala och blickar ut i den digitala djungeln igen=)

Jag har sedan sist upplevt ganska mtycket, bland annat:

 Jag har gått färdigt sömnbehandlingen.

Det har varit ASJOBBIGT, och jag har kämpat som fan för att få ordning på min sömn, och nu sover jag ungefär 5-6 timmar per natt, är inte längre beroende av min telefon (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)    och det tar typ bara en halvtimme för mig att somna när jag gått och lagt mig!

Jämför det med ett konstant skärmberoende, 3-4 timmars sömn per natt, i snitt 3 timmars sängliggande innan sömn och en konstant ångest inför att gå och lägga sig.


Så till alla er som har sömnproblem eller som har ett allvarligt skärmberoende, sök hjälp för det, för det funkar hur bra som helst!  Om ni dedikerar 12 veckor av ert liv till att göra som "de" säger, så kommer det påverka massor!


Jag har börjat ragga lite!

Det har gått 13 månader sen jag dejtade sist, och 13 månader sen jag hade sex, 13 månader sen jag kysste någon osv. Jag har slutat tänka att jag måste vänta tills jag mår bättre.  Så t.ex så träffade jag en gammal kärlek för en månad sen och satt och pratade i flera timmar och det kändes så jävla skönt att sitta och flirta med en vacker, härlig kvinna igen.
 
Efter det har jag nätdejtat lite och det har gett mig många skratt haha! Så det är på gång!  Härligt!
 
 
Jag är ute mer och försöker skaffa nya kontakter.

När man är både relativt nyinflyttad och sjukskriven och inte har ett jobb, så är det ganska komplicerat att hitta någon att hänga med. Men jag har ett par bra vänner här, och så brukar jag gå till ett café och sitta och diskutera livet med de där. Det är fint, för vi är människor mellan 25 och 75 år, som i det rummet, i den stunden, kan prata om precis allting.
 
Jag brukar lära dem äldre om nya uppfinningar som t,ex telefonen nej hahaha!  Men jag hjälper dem med MMS-inställningar, och förklarar att det inte är dyrare att ringa till stockholm än till degerfors längre och så vidare.

Och så lär de mig massor om hur sverige såg ut förr, om arbetarkulturen, om alla gamla kändisar och händelser som tiden har glömt bort.
 
Det är underbart att umgås på så fria villkor!


Jag har tagit upp kontakten med hela släkten.

Jag umgås med min kusin, jag ringer farmor och farfar ofta, ringer mina båda systrar och mamma och försöker hålla ihop familjen! Betydelsen av familj har blivit större och större och det känns bra att veta, att även om flera av dem är osams och inte pratar med varandra, så är jag spindeln i nätet som försöker bygga upp det.

Jag har fått börja äta centralstimulerande medicin.
 
Det började riktigt dåligt med Concerta. Jag blev sjuk, paranoid och allmänt fucked up. Jag fick då byta till Ritalin, som jag äter just nu. Den har funkat bättre, den gör att jag blir lite mer fokuserad under en kort tid varje dag. Men den hjälper inte långsiktigt. Den 18:e december ska jag träffa läkaren, och säga att jag skulle vilja ha en medicin som var lite jämnare, för kickar är det sista jag behöver bli beroende av igen.   Då tänkte jag föreslå Elvanse!  Är det någon av er som har ADHD eller har någon erfarenhet av centralstimulerande?


Sista, och kanske den viktigaste punkten. Jag har skrattat av glädje ett par gånger.

Det kan låta konstigt kanske, men det har varit över ett år som jag inte skrattat av lycka eller liksom ni vet, när man känner hur glad man blir av att skratta?  Så har jag inte jag känt sen jag lämnade min förra stad. Men nu har jag skrattat några gånger och det känns jätteskönt och hoppfullt!


Så det var en liten uppdatering över läget och det som hänt senaste tiden. Jag kan inte lova när jag skriver igen men jag lovar ATT jag kommer tillbaka! 

Om du vill fortsätta skriva med mig eller kanske ses och ta en fika eller så,  så lämna gärna en kommentar så hör jag av mig,  eller så kan du skicka ett mail till 

[email protected]

Ha det gott och ta hand om dig! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela