endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 8

Publicerad 2015-10-14 11:37:09 i Allmänt,

 
 
Gårdagens papperssorterande och pärminsättning av pappper blev inte av. Jag insåg att jag behöver inhandla Pärm, häftapparat, register och plastfickor. Och det får jag göra nästa månad då jag har fått pengar.
 
Det var ändå en väldigt bra gårdag, jag mår bra av barn helt enkelt! 
 
Imorgon så är det en rättegång i familjen.  Jag vill inte skriva ut för mycket här , speciellt inte innan den eventuella domen.  Men det kommer vara en tung dag i släkten och jag hoppas att den skyldiga får vad hen förtjänar.
 
Dagens framstegblir att skriva färdigt den lsita på 100 böcker som är mitt mål att läsa under 2016!  Jag kommer lägga upp listan här ikväll så ni får se.  Så småningom eller om jag känner mig väldigt ambitiös, kommer jag även lägga upp länkar till böckerna.  
 
 
Men nu ska jag försöka svettas bort min ångest, det är en tung dag idag, kanske pga vad som händer i morgon. Men också många tankar som kommit upp om sjukskrivning, samtalskontakt osv. Kanske ska testa på lite meditation. 
 
 
 
Jag vill även passa på att länka till ett fantastiskt bra inlägg jag läste i förmiddags. Det är Diana som berättar om olika typer av posttraumatisk stress, symptom och länkar till bra sidor,  allt författat lättförståeligt och intressant.  Läs detta!

Till Dianas inlägg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://ddianasliv.blogg.se/2015/october/komplex-ptsd-2.html

Kommentarer

Postat av: EMELIE

Publicerad 2015-10-14 13:07:14

Kanske snor din ide där med böckerna, låter väldigt spännande :)

Kunde inte välja en person, så nu är två(!!) "Vinnare" valda. Gå gärna in och kika :)

Svar: Ja det ska bli intressant! Ja kör på du också så kan vi kolla hur det går för varandra =) Jag har kollat! =)
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela