endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 8 en sån där lär känna mig-lista

Publicerad 2015-10-14 16:14:55 i Allmänt,

1: Om mig
 
 
Jag heter Christian, är 29 år gammal, bor i Värmland och tycker om att spela och sjunga, filosofera över livet och att nörda mig igenom saker jag brinner för.  Jag bor ensam och har gjort det drygt ett år, då jag bestämde mig för att må bra i mig själv innan jag kan må bra med någon annan.  Så det jobbar jag på=)
 
 
 
 2: några saker jag vill ha
 
 
Jag skulle vilja ha en ordentlig gitarr och en musikdator + mikrofon så jag kan spela in min musik proffsigt.
 
 
 
 
 3: ett språk jag vill kunna tala flytande
 
Det vore fränt att kunna tala latin!
 
  4: idag äter jag
 
Frukost: 
 
Knäckebröd med stekt ägg + kaffe
 
Lunch: Korvstroganoff med ris och haricot verts
 
Kvällsmat: Knäckebröd, Chai-te och sen några chokladbollar :P
 
 
5: någon jag vill träffa just nu
 
 
Malin.
 
 
6: ett barndomsminne
 
 
När jag var 5 år höll jag på att drunkna. Min pappa bodde för tillfället på en båt och vi skulle åka iväg någonstans.  Jag ska gå på båten men vill äta upp min glass först. Pappa är så stressad så jag måste skynda mig. Så jag försöker gå på båten ändå.   Men ramlar ner mellan båten och bryggan ner i vattnet.  När pappa väl lyckas fiska upp mig så håller jag kvar glassen i handen hahaha  och är likblek i ansiktet.   Tydligen var jag så chockad att jag inte ens hade rört på mig.
 
 
 
 
 
 
7: dagens klädval
 
Idag är jag hemma med neddragna persienner så jag har bara ett par svarta boxers och en fluffig morgonrock på mig.
 
 
 
  8: bästa tidsfördrivet
 
Att sitta på café med en god bok och kaffe/fika i sällskap med trevliga människor.
 
 
 
 
9: en låt med många minnen
 
Alphavilles Forever Young.  Det var den låten som spelades när jag lyckades bjuda upp min första stora kärlek till dans på högstadiediscot.
 
 
10: mitt drömyrke
 
Att få arbeta med att sprida glädje till världen. Det spelar ingen roll hur.
 
 
 
11: vad är det svåraste med livet?
 
Att finna min plats i det. Att klara av alla intryck och känslor och bära sina tankar.
 
 
12: ett bra minne
 
När jag bestämde mig för att lämna mitt ex och hela det livet.  Konsekvenserna blev såklart väldigt jobbiga att leva med, men hade jag inte gjort det så vet jag inte om jag skulle vara vid liv idag.
 
 
13: i min väska 
 
Finns det alltid minst en bok, en penna och papper, kvitton och plektrum
 
14: Min favoritplats
 
 
Vid en brasa en sen sommarkväll med fint sällskap, vin och bra känslor.
 
 
15: min favoritbok
 
Det går inte att säga en favorit för mig, men en väldigt bra bok som jag läser just nu, är Walden 2, av B.F Skinner. Den handlar om att bygga upp en helt ny typ av samhälle.
 
16: mina drömmar
 
Att leva med fru och barn och djur på en gård och vara självförsörjande och lyckliga.
 
 
17: Min favoritfilm 
 
samma här, det går inte att säga bara en, men Nyckeln till frihet är väldigt bra så vi säger den.
 
18: favoritårstid 
 
HÖST
 
19: om jag vann 10 miljoner
 
Så skulle jag betala av alla lån, köpa ett hus och hjälpa min farmor och farfar att få en värdig sista tid i livet.
 
 
2o: vem sms:ar jag när jag är ledsen 
 
Ingen, jag har faktiskt ingen människa som jag kan anförtro mina känslor till. Sorgligt men sant.
 
 
21: favoritserie
 
It's Always sunny in Philadelphia  (måste ses!)
 
22: en person som alltid gör mig glad 
 
Hanna
 
23: min kamera 
 
Canon Eos 550D med 18-55mm objektiv.
 
 
24: hur jag vill att min framtid ser ut 
 
Jag vill känna trygghet i mig själv och känna att livet är på väg någonstans.
 
25: mina rädslor
 
Att aldrig mer komma in i samhället igen. Att inte kunna fungera, att jag ska fortsätta vara ensam hela livet.
 
26: 5 filmer jag rekommenderar
 
Citizenfour (dokumentärfilm om Edward Snowden)
A Beautiful Mind
The Theory of Everything
Forrest Gump
12 edsvurna män
 
 
27: 5 författare jag rekommenderar 
 
Arto Paasilinna
Stephen King
Anna Gavalda
Pär Lagerkvist
Hjalmar Söderberg
 
 
28: Favoritplagg
 
T-shirt och skjorta, jeans och vans. Basker ibland.
 
 
  29: mitt hem
 
Jag bor i en bostadsrätt, en etta på 34 kvm, med fönster i söderläge. Jag har ingen balkong men en fin solnedgång varje kväll. Bilder på min lägenhet kommer säkert i senare inlägg. 
 
 
3o: meningen bakom bloggnamnet
 
Jag bestämde mig för att skapa en blogg där jag aktivt försöker förbättra mitt liv genom att varje dag ha ett slags uppdrag.   Så en dag i taget blev endagitaget.blo.gg =)

Kommentarer

Postat av: N A T H A L I E

Publicerad 2015-10-16 10:56:11

Kul lista! :)

Svar: Haha ja det tyckte jag också =)
Christian Brandin

Postat av: Erica

Publicerad 2015-10-16 17:05:41

Jag brukar också alltid ha en bok i väskan! :D

Svar: Det är bra sällskap =)
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela