endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 4 Resultat och Fortsättning från förra inlägget

Publicerad 2015-10-09 18:08:53 i Allmänt,

 Idag har varit en riktig katastrofdag! Jag var sådär duktig och skrev en lista på allt jag skulle göra.
 
1. Göra ett träningsschema
 
2. Dammsuga
 
3. massa småsaker.
 
Men dit kom jag aldrig. Det första som händer när jag ska göra schemat är att datorn förvandlas till en förlamad smurf,alltså blåskärm.
 
Så jag startar om o felsöker och byter antiviruszzzzzzzz.....    
 
Till slut funkar datorn! It's alive!,tänkte Christian.  
 
Så då satte jag igång med schemat. Word funkar inte. Jag blir rasande och stänger av datorn.
 
Sätter igång den igen och fixar färdigt bara en liten .txt med övningar.  
 
När jag skulle skriva ut den, hittar inte datorn skrivaren. Alltså nätverket. Så jag ägnade nån timme åt det, men fick det inte funka.
 
Så det gick åt helvete.
 
Punkt nummer 2 dammsugning blev inte heller av för jag tappade all energi av teknikstrulet.
 
Men jag fick i alla fall schemat gjort och jag har plockat grejer och lagat mat och fixat i alla fall.

Så dagen är godkänd men knappt.  Imorgon ska jag göra bättre ifrån mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fortsättning på förra inlägget:
 
När jag skulle börja sjukgymnastik där 2003 så var jag beroende av både tabletter och alkohol, och struntade totalt i hur min kropp mådde. Det var först förra året som jag sökte hjälp igen.  Och eftersom jag gått med mina skador så länge så har det blivit både nerv- och muskelskador i rygg, nacke och ben. 
 
Det är så idiotiskt, jag vet. Nu försöker jag träna upp allt som går att träna.  Jag måste t.ex. gå ner cirka 30 kilo fett, bygga upp muskler i ländrygg och knän, och om nervskadorna fortfarande gör lika ont om 6 månader,
 
så kommer jag stelopereras i ländryggen. Vilket inte är så hemskt som det låter. Men det är absolut sista utvägen.
 
 
Jag kan t.ex. inte powerwalka för mina ben domnar bort och nerverna i ryggen liksom drar i mig.  Det är sjukt obehagligt.
 
 
Jag kan inte cykla för samma sak händer där. Jag är allergisk mot klor och har vattenskräck, så att simma ute eller inne är också omöjligt. 
 
Så det är sjukgymnastik som gäller.
 
Ni som tränar mycket får VÄLDIGT GÄRNA  komma med råd och tips!

Och samma sak gäller med mat. Det måste vara relativt lättlagat då jag inte har någon ugn eller ekonomi att köa en ny. Men spis har jag!  

Jag vill ha något som är bra energi i helt enkelt!


Morgondagens framstegär att åka ner till biblioteket och fixa ett snyggt utskrivet träningsschema, sen ska jag ringa min farfar och prata lite. Jag tycker det är skitjobbigt eftersom både farmor och farfar är så virriga och vittrar bort.  Jag drar mig för att hälsa på dem också för det gör så ont i mitt hjärta av att se dem dö.  
 
Men han mår bra av att få prata med någon och jag kommer ångra mig om han försvinner innan vi gör det.
 
 
 
 
Jag, farmor och farfar innan jag uppträdde på examen, 13 år sen!


 
 
På kvällen ska jag ge mig på att fixa skrivarnätverket igen, förhoppningsvis blir jag inte totalt vansinnig.
 
Nu ska jag ladda inför hockey och sörja för att jag är ensam en fredagskväll. Kram på er och hoppas ni har en bra kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Amanda CL

Publicerad 2015-10-10 08:39:49

hoppas det blir bättre efter operationen!

sv: haha :P det ska jag testa någon dag ;)

Svar: Ja om det blir någon operation =)
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela