endagitaget.blo.gg

Välkomna in till min värld. Här görs sporadiska inlägg om livet och tankar om det och min roll i det.

Dag 3 Resultat

Publicerad 2015-10-08 18:44:00 i Allmänt,

SHIT vad nervös jag var när jag stapplade in till kuratorn. Iklädd kavaj för jag vet inte varför, och satte mig med en djup suck medans kuratorn stängde dörren och satte sig mitt emot mig och tände ett ljus....
 
Panikkänslorna och oron brusade upp så jag tappade känsel i kroppen. Det blir tydligen så när adrenalinsystemet drar igång.
 
Jag tittade henom djupt i ögonen och sa : Jag har tänkt på en sak. Jag känner att vi inte kommer någonstans och jag skulle vilja bli remitterad till en psykolog.
 
OCH VET NI VAD HEN SVARADE?  (Ja, om ni är synska eller gömde er i rummet. Men för alla andras skull kan jag ju berätta. )
 
Hen sa "Jag känner samma sak. Och det är sånt som händer ibland, att det inte fungerar."

Så himla skönt.
 
Så nu har hen  (Nej jag orkar inte. HON HON HON HON HON HON )skickat ett mail till psykologgruppen på psyk här i stan och de ska ta ett beslut om jag ska få väntetid till en psykolog.
 
Och får jag det är det asbra! Det enda problemet är att väntetiden är ungefär.......... 525600 minuter. Eller för att förenkla tiden: ett år.

Jag har ju redan väntat över ett år för att komma till psyk och då fick jag en kurator. Det känns orättvist att jag ska vänta ett år till.
 
Men i alla fall, Dagens framsteg avklarat! Good job!


Morgondagens framsteg blir att göra ett nytt träningsschema! Mer om det och varför imorgon! 

 
Trevlig kväll önskar en nöjd Chrille!




 

Kommentarer

Postat av: Cassandra Haraldsson

Publicerad 2015-10-08 20:07:05

Skönt med lite framsteg!

Svar: Ja verkligen! Livet blir lättare när det rör sig framåt :D
Christian Brandin

Postat av: kosmonaut

Publicerad 2015-10-08 20:35:35

hejja hejja dig!

Svar: Tack för peppen! Heja dig också!
Christian Brandin

Postat av: Elin

Publicerad 2015-10-08 21:28:40

Hittade just hit. Fantastisk blogg! Har läst igenom hela, och framför allt det sista inlägget var inspirerande. Förutom delen då att du kommer behöva vänta så länge igen. Beror lite på var i landet man bor, men en del läkare kan remittera en vidare så man hamnar lite längre upp i listan. Har du planer på att prata med läkaren du har?
kramar

Svar: Hej Elin! Vad kul att du hittade hit! Tack för dina fina ord! Jag pratade med psykologen som håller i min sömnbehandling och hon sa att om jag får hamna på väntelista, så ska jag höra av mig om jag mår sämre så finns det en chans att de flyttar upp mig. Jag får helt enkelt ringa och tjata lite! Prata är jag bra på, dygnet runt hahaha! Ha en härlig kväll!
Christian Brandin

Postat av: Amanda CL

Publicerad 2015-10-08 21:46:10

hoppas du får en bra ny psykolog

Svar: Tack! Ja det hoppas jag också!
Christian Brandin

Postat av: Amanda CL

Publicerad 2015-10-08 21:53:25

sv: den handlar om ledighet :) kommer länka till den sen :)

Svar: Härligt!
Christian Brandin

Postat av: Elin

Publicerad 2015-10-08 22:13:38

jag skulle behöva en ny kropp och en ny hjärna :P nej men framför allt skulle jag nog behöva lite stabilitet i det bipolära. Vilket har blivit bättre med Litium, men nu är det istället depp konstant... Vet inte riktigt hur jag ska vända det riktigt. Det finns några drömmar, om än väldigt små och kanske inte så svåra, men jag vågar inte mer. Bli klar undersköterska till exempel. Kunna resa till Australien är en dröm (som är väldigt stor dock, i min värld). Vad drömmer du om?
Capio menar du? I Varberg alltså?

Värmlandskramar är de bästa!!!

Svar: Jag förstår hur du menar. Det är lätt att veta vad man önskar eller vill, men hur man tar sig dit är svårare! Det låter som du har både vettiga och sunda drömmar! Håll fast vid det:) Jag minns inte vad det hette i Varberg men det var som en hel gård med proffsig personal och utsikt över havet:)
Christian Brandin

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Publicerad 2015-10-09 11:40:01

fy vad jobbigt att de är så lång väntetid.. :( det ska det ju inte behöva vara tycker jag.. Men hoppas alla fall att de är en bra psykolog när du får den nya.

Svar: Ja! Jag tänker lite så, att det är värt att vänta om det hjälper mig att komma framåt i livet! Förhoppningsvis får jag då vara sjukskriven under nästa år och fokusera på att göra livet bättre och mer stabilt! =) Tack för din kommentar Fröken TV!
Christian Brandin

Postat av: Madeleine - blogg om psykisk ohälsa och hälsa

Publicerad 2015-10-09 11:46:46

Jag är sjukskriven, men jag har en arbetsplats jag går till några timmar varje vecka. Så dom kontakterna har jag.


Svar: Okej, känner du att det funkar bra? Jag är också sjukskriven, har varit det över ett år nu. Men inte börjat arbetsträna eller nåt sånt. Är lite orolig för att "klappa ihop" igen.
Christian Brandin

Postat av: linah

Publicerad 2015-10-09 15:35:16

ha en underbar helg!! <3

Postat av: girltyping

Publicerad 2015-10-09 18:43:13

Hoppas du får en ny <33

Svar: Tack! Jag också!
Christian Brandin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela